Zašto da odaberem EPS AD?
EPS AD nudi pouzdano snabdevanje električnom energijom i garantuje ugovorenu cenu i količinu energije tokom celog perioda trajanja ugovora. Imamo dugogodišnje iskustvo u prodaji električne energije, niz godina sarađujemo sa gotovo svim značajnim privrednim subjektima koji posluju na teritoriji Republike Srbije.
Koja je razlika između snabdevača i distributera?
Snabdevač zaključuje ugovore o snabdevanju sa fizičkim i pravnim licima, izdaje fakture za utrošenu električnu energiju i omogućava sigurno snabdevanje svih kupaca električnom energijom, pod tržišno najpovoljnijim uslovima. Distributer je odgovoran je između ostalog i za siguran, pouzdan i bezbedan rad distributivnog sistema i kvalitet isporuke električne energije, razvoj distributivnog sistema, izgradnju priključka korisnika distributivnog sistema, ispravnost i pouzdanost merenja električne energije na mestima primopredaje u i iz distributivnog sistema.
Kome mogu da se obratim zbog prigovora na kvalitet napona, prekidima u naponu i slično?
Prigovore ovog tipa možete uputiti direktno Operatoru distributivnog sistema „Elektrodistribuciji Srbije“ (ODS) ili svom snabdevaču koji će Operatoru proslediti vaš prigovor.
Da li mogu da zaključim ugovor na rok kraći od godinu dana?
Da. Ugovor na komercijalnom snabdevanju se zaključuje u skladu sa vašim potrebama. Period važenja ugovora može biti i duži od godinu dana.
Kako mogu da preusmerim svoju pogrešnu izvršenu uplatu?
Ukoliko ste uplatu izvršili na tekući račun za komercijalno ili rezervno snabdevanje, a trebalo je na neki drugi tekući račun, potrebno je da pošaljete zvaničan dopis potpisan od strane ovlašćenog lica gde ćete navesti sledeće podatke:
- Osnovne podatke o pravnom licu (PIB, MB i naziv pravnog lica)
- Na koji tekući račun, poziv na broj je izvršena uplata
- Koji iznos je u pitanju i kog datuma je izvršena uplata
- Na koji tekući račun i poziv na broj je potrebno preknjižiti uplatu
- Podatke o osobi koju bismo kontaktirali ukoliko bude bilo potrebe (ime, prezime, telefon)
Dopis poslati na adresu Masarikova 1-3, 11000 Beograd. Ukoliko ste uplatu izvršili na neki od tekućih računa za garantovano snabdevanje, a trebalo je da uplatite na račun za komercijalno ili rezervno snabdevanje,
zahtev za preknjiženje je potrebno poslati na adresu poslovnice EPS AD-a kojoj pripada predmetni tekući račun za garantovano snabdevanje.
Ukoliko želite da izvršimo povraćaj sredstava potrebno je da popunjen i potpisan
zahtev za povraćaj sredstava pošaljete na adresu: Masarikova 1-3, 11000 Beograd.
Gde mogu da podnesem prigovor na račun?
Prigovor na račun možete poslati poštom na adresu Masarikova 1-3, 11000 Beograd (adresa za prijem pošte) ili na e-mail adresu
komercijalno.snabdevanje@eps.rs.
Prilikom pisanja prigovora potrebno je da navedete osnovne podatke o mernom mestu (ED broj, adresa i naziv mernog mesta), podatke o fizičkom/pravnom licu na koje glasi račun (naziv, PIB, MB), kao i podatke o osobi za kontakt (ime i prezime, kontakt telefon i e-mail adresa).
Da li kupci na komercijalnom snabdevanju plaćaju taksu za javni medijski servis?
Da. Taksa je obavezni element mesečno ispostavljenog računa za isporučenu električnu energiju za sve snabdevače koji obavljaju delatnost snabdevanja krajnjih kupaca električnom energijom na teritoriji Republike Srbije. Snabdevač fakturiše i naplaćuje taksu za javni medijski servis na osnovu podataka dobijenih od RTS-a/RTV-a, odnosno RTS/RTV svakog meseca snabdevaču dostavljaju spisak mernih mesta za koje je potrebno obračunati taksu za javni medijski servis. (Zakon o privremenom uređivanju načina naplate takse za javni medijski servis).
Da li mogu da se oslobodim plaćanja takse za javni medijski servis?
Oslobađanje plaćanja takse za javni medijski servis obavlja RTS, pa je neophodno da zahtev uputite RTS-u.
Za merna mesta van Vojvodine zahtev (fizička lica/pravna lica) možete podneti:
Radio-televizija Srbije
Služba poslovni inženjering
Kneza Višeslava br. 88
11030 Beograd |
Radio-televizija Srbije
Služba poslovni inženjering
Kneza Višeslava br. 88
11030 Beograd |
taksajms@rts.rs |
Kontakt telefoni RTS za informacije: 011/2544-292, 2547-071, 2544-647, 321-2694, 2544-799.
Za merna mesta na teritoriji Vojvodine zahtev (fizička lica/pravna lica) možete podneti:
Radio-televizija Vojvodine
Služba RTV takse
Ignjata Pavlasa br. 3
21000 Novi Sad |
Radio-televizija Vojvodine
Služba RTV takse
Ignjata Pavlasa br. 3
21000 Novi Sad |
taksajms@rtv.rs |
Kontakt telefoni RTV za informacije: 021/210-1737, 021/210-1681.
Napominjemo da su kupci, kojima je istekao period važenja oslobađanja od plaćanja takse (naznačen u rešenju koje su dobili od RTS/RTV), u obavezi da ponovo, po istoj proceduri, podnesu zahtev RTS/RTV kako im se taksa za javni medijski servis ne bi fakturisala kroz račun za električnu energiju.
Gde mogu da se informišem o ponuđenim cenama, odnosno zaključenju ugovora?
Možete nas kontaktirati slanjem e-maila na
komercijalno.snabdevanje@eps.rs ili pozivom na 0800/122-121, a mi ćemo Vam u što kraćem roku dostaviti sve tražene informacije.
Kako mogu da raskinem ugovor?
Ugovore o snabdevanju – komercijalno snabdevanje možete raskinuti poštujući odgovarajuće članove zaključenog ugovora. Jedan od obaveznih uslova je izmirenje svih dospelih obaveza za utrošenu električnu energiju.
Kako su iskazani troškovi za pristup distributivnom sistemu na računu?
Troškovi za pristup distributivnom/prenosnom sistemu su posebno iskazani za računu za električnu energiju na komercijalnom/rezervnom snabdevanju. Za svako pojedinačno merno mesto ovi troškovi su navedeni u tački 2. Objašnjenje celokupnog računa možete pronaći na
ovom linku.
Kako i na koji način mogu da se informišem o ostvarivanju svojih prava?
Možete nas kontaktirati slanjem e-maila na
komercijalno.snabdevanje@eps.rs ili pozivom na 0800/122-121, a mi ćemo Vam u što kraćem roku dostaviti sve tražene informacije.
Koji su uslovi, kakav je postupak i koje su posledice obustave isporuke električne energije?
Obustava isporuke električne energije krajnjem kupcu na zahtev snabdevača je privremena mera koju sprovodi Operator distributivnog sistema “Elektrodistribucija Srbije“ d.o.o. Beograd, na zahtev EPS AD Beograd, a zbog neizvršenih obaveza krajnjeg kupca (dospela i neizmirena dugovanja za utrošenu električnu energiju) prema Ugovoru o snabdevanju i podrazumeva fizički prekid napajanja mernog mesta krajnjeg kupca električnom energijom na mernom uređaju. Pre obustave isporuke električne energije EPS AD Beograd će pisanim putem upozoriti krajnjeg kupca da, u zakonom određenom roku (15 dana za pravna lica), izmiri dugovanja, ili će u suprotnom uputiti zahtev za obustavu isporuke električne energije „Elektrodistribuciji Srbije“. Obustavom isporuke ne prestaje Ugovor o snabdevanju električnom energijom što znači da je krajnji kupac dužan da, za sve vreme trajanja obustave, izmiruje obaveze koje ne zavise od potrošnje električne energije, a to su tarife „trošak pristupa distributivnom/prenosnom sistemu“, PDV, taksu za javni medijski servis i ostale zakonom propisane troškove. Krajnji kupac kome je obustavljena isporuka električne energije ima pravo prigovora EPS AD Beograd koji se podnosi u pisanoj formi na adresu Masarikova 1-3, 11000 Beograd.
Gde mogu i na koji način mogu da promenim snabdevača?
Tržište električne energije u Republici Srbiji je otvoreno 1. januara 2014. godine, što znači da je i kupcima dato pravo (ne i obaveza) da biraju svog snabdevača električnom energijom. Pregled licenciranih snabdevača, kao i Pravila o promeni snabdevača, kupci mogu pronaći na sajtu
Agencije za energetiku Republike Srbije.
Na koji način se rešavaju sporovi i koja su moja prava kao kupca u slučaju spora?
Kao što je navedeno u našim ugovorima o snabdevanju, ugovorne strane su saglasne da će svaki spor koji nastane u vezi sa Ugovorom, nastojati da reše mirnim putem, u duhu dobre poslovne saradnje. U slučaju da se nastali spor ne može rešiti mirnim putem, rešavaće nadležni sud u Beogradu.