Kako postati kupac na garantovanom snabdevanju?
Akcionarsko društvo „Elektroprivreda Srbije“ Beograd, kao garantovani snabdevač na teritoriji Republike Srbije, obezbeđuje javnu uslugu garantovanog snabdevanja po razumnim, jasno uporedivim, transparentnim i nediskriminatornim cenama.
U skladu sa Zakonom o energetici, pravo na garantovano snabdevanje imaju sledeće kategorije kupaca:
1. Domaćinstva - kupac iz kategorije domaćinstvo je krajnji kupac koji kupuje električnu energiju za potrošnju svog domaćinstva i za zajedničku potrošnju domaćinstava isključujući obavljanje komercijalnih ili profesionalnih delatnosti;
2. Mali kupci - krajnji kupci (pravna lica ili preduzetnici) koji imaju manje od 50 zaposlenih, ukupan godišnji prihod u iznosu do 10 miliona evra u dinarskoj protivvrednosti, čiji su svi objekti priključeni na distributivni sistem električne energije napona nižeg od 1 kV i čija je potrošnja električne energije u prethodnoj kalendarskoj godini do 30.000 kWh.
Da bi postao kupac na garantovanom snabdevanju, neophodno je da potencijalni kupac dostavi sledeću dokumentaciju, u zavisnosti od osnova za zaključenje ugovora:
-
Zahtev za zaključenje ugovora o potpunom snabdevanju električnom energijom – garantovano snabdevanje, dokumenta za identifikaciju, odobrenje za priključenje i potvrdu da je kupac u sistemu PDV (ako jeste) – u slučaju priključenja objekta krajnjeg kupca na distributivni sistem
-
Zahtev za zaključenje ugovora o potpunom snabdevanju električnom energijom – garantovano snabdevanje, dokumenta za identifikaciju, dokaz o stečenom pravnom osnovu za upis prava svojine nad objektom/dokaz o sticanju prava korišćenja objekta, dve blanko menice sa meničnom dokumentacijom ili Izjavu o solidarnoj odgovornosti i potvrdu da je kupac u sistemu PDV (ako jeste) – u slučaju promene vlasništva ili korišćenja nad objektom krajnjeg kupca;
-
Obrazac PS-1 Model zahteva za promenu snabdevača,
Obrazac PS-2 Model saopštenja/obaveštenja trenutnom snabdevaču, dokumenta za identifikaciju, dokaz o stečenom pravnom osnovu za upis prava svojine nad objektom/dokaz o sticanju prava korišćenja objekta i potvrdu da je kupac u sistemu PDV (ako jeste) – u slučaju promene snabdevača, gde je novi snabdevač garantovani snabdevač.
Zahtev za zaključenje ugovora sa pratećom dokumentacijom, može se podneti:
- lično,
na šalterima EPS
- pisanim putem - adrese se mogu pogledati
ovde
- elektronskim putem na adrese:
Nakon obrade podnetog zahteva za zaključenje ugovora o potpunom snabdevanju – garantovano snabdevanje i prateće dokumentacije, garantovani snabdevač će sa kupcem zaključiti ugovor. Prilog ugovora su i
Opšti uslovi snabdevanja električnom energijom krajnjih kupaca sa pravom na garantovano snabdevanje.
Odmah nakon zaključenja ugovora o potpunom snabdevanju energijom – garantovano snabdevanje, garantovani snabdevač obaveštava o istom operatora distributivnog sistema.