Obustava isporuke električne energije krajnjem kupcu na zahtev snabdevača
Obustava isporuke električne
energije je privremena
mera koju sprovodi Elektrodistribucija Srbije, na zahtev EPS AD Beograd, a zbog neizvršenih obaveza krajnjeg kupca (dospela i
neizmirena dugovanja za utrošenu električnu energiju) prema Ugovoru o
garantovanom snabdevanju i podrazumeva fizički prekid napajanja mernog mesta
krajnjeg kupca električnom energijom na mernom uređaju. Pre obustave isporuke
električne energije EPS AD Beograd će pisanim putem upozoriti krajnjeg kupca da,
u zakonom određenom roku (od 30 dana za domaćinstva i 15 dana za male kupce),
izmiri dugovanja, ili će u suprotnom uputiti zahtev za obustavu isporuke
električne energije, a to je privremena
mera koju sprovodi Elektrodistribucija Srbije. Obustavom isporuke ne prestaje Ugovor o
garantovanom snabdevanju električnom energijom što znači da je krajnji kupac
dužan da, za sve vreme trajanja obustave, izmiruje obaveze koje ne zavise od
potrošnje električne energije, a to su tarife „trošak garantovanog snabdevača“ i
„obračunska snaga“. Krajnji kupac kome je obustavljena isporuka električne energije
ima pravo prigovora EPS AD Beograd koji se podnosi u pisanoj formi na adresu
koja se nalazi na računu.
Obustava isporuke električne energije na zahtev krajnjeg kupca
Krajnji
kupac ima pravo da zahteva privremenu obustavu isporuke električne energije za
period od najmanje godinu, a najduže dve godine. Krajnji kupac se lično, u tu
svrhu, pisanim zahtevom obraća EPS AD Beograd, a za
postupanje po zahtevu neophodno je da budu izmirena dugovanja na mernom mestu. Za
sve vreme trajanja obustave za predmetno merno mesto neće se obračunavati troškovi
koji ne zavise od potrošnje, a to su tarife „trošak garantovanog snabdevača“ i
„obračunska snaga“.
Isključenje električne energije
Isključenje
električne energije predstavlja trajnu meru koju sprovodi Elektrodistribucija Srbije i
ima za posledicu prestanak važenja Ugovora o garantovanom snabdevanju električnom
energijom kao i Ugovora o pristupu sistemu, odnosno gubitak statusa krajnjeg
kupca. Krajnji
kupac može zatražiti isključenje električne energije putem pisanog zahteva koji
upućuje EPS AD Beograd, a pod uslovom da su izmirena dugovanja na
mernom mestu. Za ponovno priključenje objekta na sistem, potrebno je da se krajnji
kupac obrati Elektrodistribuciji Srbije.