Razvoj infrastrukture, uvođenje bespapirnog
poslovanja i portala „Uvid u račun“ najznačajnija su dostignuća u oblasti
informacionih tehnologija u „Elektroprivredi Srbije“ u ovoj godini, rekao je Miodrag
Bogdanović, direktor Sektora za informaciono-komunikacione tehnologije, na
otvaranju 18. regionalne konferencije „Smart eGovernment 2023“.
- EPS radi na razvoju e-servisa kako bi građanima
pružili još bolje usluge. Novi portal „Uvid u račun“, plaćanje računa i digitalizacija
ostalih procesa uvode se da bi građani u budućnosti sve mogli da završavaju
od kuće. EPS je već razvio sistem za predviđanje potrošnje električne energije korišćenjem
metodologije veštačke inteligencije - rekao je Bogdanović.
Na novom portalu „Uvid u račun“ za 22 dana
registrovano je 220.000 korisnika i 35.000 uplata, rekla je Jadranka Ristić,
direktor Direkcije za javno snabdevanje u „Elektroprivredi Srbije“.
- Portal namenjen svim kupcima na garantovanom
snabdevanju pokrenut je 1. novembra i rezultat je modernizacije i unapređenja
poslovnog sistema EPS. Omogućava brz i jednostavan pristup e-računu odmah po
formiranju, kao i bezbedno i brzo plaćanje bez odlaska u poštu ili banku. Plaćanje
je moguće metodom IPS skeniraj ili platnim karticama. Na portalu su dostupne
arhive računa i uplata iz prethodne tri godine - rekla je Ristić. - Portal će
se i dalje unapređivati. Korisnici će moći da podnesu prigovor, plan je da bude
dostupan i na engleskom jeziku, a radi se i na uvođenju aplikacije.
O izazovima u implementaciji portala govorila je
Jelena Veličković, šef Službe za podršku, EPS Snabdevanje Kraljevo, koja je
istakla da su se oni odnosili na integraciju podataka iz sistema naplate pet
regionalnih područja u jedinstveni model podataka, kao i na unapređenje
funkcionalnosti prethodnih regionalnih portala i automatizovani prenos podataka
za dnevno ažuriranje.