Развој инфраструктуре, увођење беспапирног
пословања и портала „Увид у рачун“ најзначајнија су достигнућа у области
информационих технологија у „Електропривреди Србије“ у овој години, рекао је Миодраг
Богдановић, директор Сектора за информационо-комуникационе технологије, на
отварању 18. регионалне конференције „Smart eGovernment 2023“.
- ЕПС ради на развоју е-сервиса како би грађанима
пружили још боље услуге. Нови портал „Увид у рачун“, плаћање рачуна и дигитализација
осталих процеса уводе се да би грађани у будућности све могли да завршавају
од куће. ЕПС је већ развио систем за предвиђање потрошње електричне енергије коришћењем
методологије вештачке интелигенције - рекао је Богдановић.
На новом порталу „Увид у рачун“ за 22 дана
регистровано је 220.000 корисника и 35.000 уплата, рекла је Јадранка Ристић,
директор Дирекције за јавно снабдевање у „Електропривреди Србије“.
- Портал намењен свим купцима на гарантованом
снабдевању покренут је 1. новембра и резултат је модернизације и унапређења
пословног система ЕПС. Омогућава брз и једноставан приступ е-рачуну одмах по
формирању, као и безбедно и брзо плаћање без одласка у пошту или банку. Плаћање
је могуће методом ИПС скенирај или платним картицама. На порталу су доступне
архиве рачуна и уплата из претходне три године - рекла је Ристић. - Портал ће
се и даље унапређивати. Корисници ће моћи да поднесу приговор, план је да буде
доступан и на енглеском језику, а ради се и на увођењу апликације.
О изазовима у имплементацији портала говорила је
Јелена Величковић, шеф Службе за подршку, ЕПС Снабдевање Краљево, која је
истакла да су се они односили на интеграцију података из система наплате пет
регионалних подручја у јединствени модел података, као и на унапређење
функционалности претходних регионалних портала и аутоматизовани пренос података
за дневно ажурирање.